Otázky - Meniny a mená

Prejsť na obsah


ČASTO KLADENÉ OTÁZKY

NÁKUP PRO VERZIE

NASTAVENIE A OBSLUHA

PROBLÉMY S FUNGOVANÍM APLIKÁCIE

PRAVIDLÁ OCHRANY SÚKROMIA

OSTATNÉ

BETA TESTOVANIE





ODPOVEDE:
Aké sú možnosti nákupu aplikácie Meniny a mená Pro ?

Pro verziu je možné zakúpiť priamo na Google Play zadaním platobnej karty, ale aj prostredníctvom telefónnych operátorov
O2 (návod) , Telecom (návod) a od 21.9.2016 aj Orange.
Iná možnosť nie je.

Prečo si mám pred zakúpením Pro verzie vyskúšať bezplatnú testovaciu verziu ?

Aplikácia má svoju filozofiu a spôsob zobrazenia údajov, ktoré nemusia vyhovovať každému. Je preto vhodné sa s jej možnosťami a funkcionalitou zoznámiť nainštalovaním bezplatnej testovacej verzie, ktorá má síce funkčné a obsahové obmedzenia, tieto však nebránia pochopeniu spôsobu fungovania aplikácie.
Okrem toho nemusí aplikácia na vašom zariadení z nejakých dôvodov fungovať korektne. Je síce otestovaná nielen na referenčných zariadeniach Nexus, napriek tomu sa môže vyskytnúť problém, najčastejšie spôsobený výrobcom mobilu pri implementácii Androidu (viď problém s aktualizáciou widgetov na niektorých zariadeniach LG G3 a G4 s Androidom 6).

Prečo nemôžem zakúpiť aplikáciu v Austrálii ?

Predaj aplikácie je obmedzený len na krajiny Európskej únie. V každej krajine mimo EU by som sa musel registrovať pre daň a pravidelne ju v týchto krajinách platiť. V EU to za mňa robí Google.

Neviem, či by to fungovalo, ale môžete skúsiť použiť aplikácie typu VPN, prípadne si apku zakúpiť pri ceste do EU.

Musím platiť za aplikáciu každý mesiac alebo len raz ?

Kupujete si celoživotnú licenciu a nie na telefón, ale na vaše Google konto, na ktoré máte telefón zaregistrovaný.
Po odinštalovaní aplikácie ju môžete kedykoľvek nainštalovať znovu na telefón registrovaný na konto, na ktoré ste aplikáciu zakúpili. V Google play bude pre Vás zobrazené tlačidlo Inštalovať namiesto tlačidla s cenou.
Takže zaplatíte cenu aplikácie len raz a aplikáciu môžete používať celý život na všetkých mobiloch, ktoré budete mať zaregistrované na vaše Google konto.

Ako umiestniť na plochu widget/miniaplikáciu ?

Postup sa môže líšiť na jednotlivých zariadeniach. Podržte prst na obrazovke, kde chcete widget umiestniť (voľné miesto musí byť dostatočne veľké, pre widget 2x2 musí byť k dispozícii aspoň miesto 2x2 bunky). Vyberte voľbu MINIAPLIKÁCIE (alebo widgety). Vyhľadajte jeden z widgetov s názvom Meniny, podržte na ňom prst a posúvaním prsta po obrazovke ho umiestnite na obrazovku tam, kde ho chcete mať. Ak si vyberiete niektorý z Pro widgetov (MeninyPro), po umiestnení widgetu na obrazovku sa otvorí jeho nastavenie. Môžete si upraviť farbu, veľkosť písma a ďalšie parametre. Nastavenie widgetu spustíte kedykoľvek ťuknutím na tlačidlo 3 bodiek v pravom hornom rohu widgetu.

!!! Nemýľte si widget s ikonou aplikácie. Ikona aplikácie ukazuje vždy dátum 24.6. a meno Ján !!!

Ako nastaviť v aplikácii narodeniny pre kontakty ?

Narodeniny kontaktov sa nenastavujú v aplikácii Meniny a mená Pro, ale v adresári kontaktov Androidu!!! Ku kontaktu je potrebné pridať jeho dátum narodenia. Kontakty však nesmú byť na SIM karte, ale v telefóne, inak k nim dátum narodenia nedokážete pridať.

Postup pridania dátumu narodenia ku kontaktu sa môže mierne odlišovať podľa typu telefónu a verzie Androidu:
vyberte kontakt -> Upraviť -> Pridať ďalšie pole -> Udalosti -> Narodeniny -> dátum narodenia.

Či máte ku kontaktom zadané narodeniny môžete v aplikácii zistiť nasledovným postupom: Aplikácia Meniny a mená -> Menu -> O aplikácii -> Pomocné -> Kontakty s narodeninami. Aplikácia vypíše zoznam kontaktov so zadaným dátumom narodenia.

Android 4.2 mal problém s pridaním narodenín ku kontaktu, preto pri tejto verzii Androidu budete musieť použiť nejakú aplikáciu na editovanie kontaktov.

Prečo mi nefunguje notifikácia o meninách / narodeninách v stavovom riadku ?

Možné príčiny nefungujúceho upozornenia na udalosti v stavovom riadku sú:
- v nastavení aplikácie Meniny a mená Pro (notifikáciu umožňuje len Pro verzia) musíte mať povolenú notifikáciu.
- v nastavení Androidu v správcovi aplikácií musia byť pre aplikáciu Meniny a mená Pro povolené Upozornenia.
- aplikácie ako šetriče batérie, task killery, urýchlovače zariadenia, antivírusy (AVG,...), ... , možu brániť aplikácii Meniny a mená vygenerovať notifikáciu, alebo vygenerovanú notifikáciu blokujú
- agresívny šetrič batérie (Huawei a Xiaomi)

Zistenie príčiny: Aplikácia Meniny a mená Pro - Menu - O aplikácii - MAIL VÝVOJÁROVI - v pripojených parametroch v skupine Nastavenie nájdite parameter NALast. Ak má hodnotu dátumu a času kedy ste notifikáciu očakávali, znamená to, že aplikácia notifikáciu vytvorila, ale niečo (systém alebo iná aplikácia) ju zablokovala. Ak bude dátum v NALast 1.1.1970 01:00:00, tak generovaniu notifikácie bráni šetrič batérie alebo task killer).

Na tejto stránke - dontkillmyapp.com - nájdete zoznam výrobcov, ktorý agresívne ukončujú aplikácie na pozadi s postupmi, ako sa tomu vyhnúť.

Riešenie problému s agresívnym šetričom batérie (Huawei a Xiaomi). V týchto prípadoch je potrebné zakázať šetriču batérie vypínať aplikácie bežiace na pozadí, teda pri vypnutom displeji. Postup sa môže mierne líšiť zariadenie od zariadenia, ale mal by byť približne nasledovný:

Huawei: Na niektorých modeloch Huawei je potrebné okrem pridania aplikácie Meniny a mená do výnimiek pre šetrič batérie aj jej pridanie do výnimiek pri VYPNUTÍ DISPLEJA.

Na ukážku snímka obrazovky z Huawei

   

Xiaomi: Nastavenia - Systém a zariadenie - Batéria a výkon - Úspora batérie - Nastaviť obmedzenie aplikácií - aplikácia Meniny a mená - ŽIadne obmedzenia (Úspora batérie neobmedzuje aktivity aplikácií).

Na ukážku postup na Xiaomi:
Dvaja ľudia z môjho adresára s menom Melita a Gaston sú "bez menín". Čo s tým?

Obidve mená sa nachádzajú v rozšírenom slovenskom kalendári, môžete si teda ako sekundárny kalendár nastaviť rozšírený slovenský kalendár.

Optimálnejšie riešenie z hľadiska zaťaženia procesora a spotreby batérie je pridať si tieto dve mená ako Doplnené mená využitím jedinečnej funkcie aplikácie Nenájdené mená postupom popísaným v manuáli. Funkciu spustíte z menu aplikácie.

Ak má nejaký kontakt z vášho adresára krstné meno, ktoré sa nenachádza ani v jednom z integrovaných kalendárov aplikácie, jednoducho ho manuálne pridajte do doplnených mien s dátumom, ktorý požadujete.
Po zakúpení Meniny a mená Pro mi vo widgete zobrazuje červený vodoznak Free. Prečo?

Pravdepodobne ste umiestnili widget na obrazovku skôr, ako sa stihla overiť licencia aplikácie. Pripojte sa k Internetu a spustite aplikáciu, aby sa overila licencia. Následne bude aplikácia pracovať aj bez pripojenia k Internetu. Z widgetu sa výpis Free stratí do 30 minút, prípadne spustite konfiguráciu widgetu ťuknutím na tri bodky a potom ju zatvorte, aktualizuje sa ihneď.

Ak aplikáciu odinštalujete a znovu nainštalujete, je potrebné zopakovať vyššie popísaný postup.

U používateľov, ktorí si nainštalovali verziu 3 Pro na BlackBerry (so systémom BlackBerry, nie Android), overenie licencie vo verzii 4 neprebehne a aplikácia sa tvári ako Free. Meniny a mená je aplikácia pre Android, nie pre systém BlackBerry. Na nových telefónoch BlackBerry s Androidom by problém nastať nemal.
Dnes má meniny Gregor a apka ma upozornila na meniny Jozefa Gregora, hoci on je Jozef.

Aplikácia vyhľadáva v celom zobrazenom mene kontaktu. Väčšina ľudí nemá kontakty vložené so správnym rozdelením na krstné meno a priezvisko, z tohto dôvodu sa vyhľadávanie len v krstných menách neukázalo ako optimálne. Takže som zvolil vyhľadávanie v celom zobrazenom mene, čo zvýšilo úspešnosť vyhľadania kontaktu, ale na druhej strane prinieslo tento nedostatok, ktorý však rieši funkcia Nesprávne nájdené kontakty.
Dá sa nastaviť apka tak, aby ma upozorňovala na meniny a narodeniny mojich priateľov z Facebooku ?

Aplikácia pracuje s kontaktami v adresári telefónu alebo na SIM karte. Ak chcete, aby vás upozorňovala aj na meniny alebo narodeniny vašich priateľov na Facebooku, je potrebné si zosynchronizovať kontakty telefónu s Facebookom, teda doplniť kontakty z Facebooku do adresára telefónu. Podľa toho, čo som sa dočítal na stránke podpory Facebooku z jesene 2015, nie je funkcia synchronizácie v app Facebook už dostupná. Skúste pohľadať v Obchode play nejaké aplikácie na synchronizáciu kontaktov s Facebookom.
Aplikácia mi neaktualizuje widget, stále ukazuje ten istý dátum.

Môže to mať niekoľko dôvodov:
- na obrazovke nemáte widget, ale ikonu. V tomto prípade ukazuje stále dátum 24.6. a meno Ján
- máte Free bezplatnú testovaciu verziu a na obrazovku ste umiestnili Pro widget. V tomto prípade ukazuje widget stále dátum 29.6. a na widgete je zobrazený vodoznak "Free". Vo free verzii je možné si len vyskúšať nastavenie Pro widgetov, zobrazenie je však obmedzené na dátum 29.6.
- máte LG G3 alebo G4 s Android 6 a verziu aplikácie 4.10 alebo staršiu. Aktualizujte si aplikáciu na najnovšiu verziu, od verzie 4.11 by sa mali widgety aktualizovať aj na problemových LG G3 a G4
- máte Xiaomi alebo Huawei s Androidom 6 a vyšším. Tieto dve značky majú pomerne agresívny šetrič batérie, ktorý zastaví aplikáciu a neumožní jej aktualizovať widget ani generovať notifikáciu. Nastavenie, ktoré rieši túto príčinu je popísané v odpovedi k problémom s notifikáciou.
- máte nainštalovaný nejaký "task killer" alebo "optimalizátor/šetrič spotreby batérie", ktoré natvrdo ukončia aplikáciu a neumožnia jej aktualizovať widget

Pri umiestňovaní Pro widgetu na obrazovku sa otvorí jeho konfigurácia, ale po jej zavretí sa widget na plochu neumiestni.

Pravdepodobne ste sa hrali s nastaveniami vývojarskych možností. Vo Vývojárskych možnostiach zrušte zaškrtnutie voľby Neukladať aktivity. Malo by to vyriešiť daný problém.

Pri požiadavke aplikácie na povolenie prístupu ku kontaktom pýta vypnutie prekrytia obrazovky. Čo s tým?

Aplikácia Meniny a mená nemôže prekryť obrazovku, pretože na to nemá potrebné povolenie VYKRESLIŤ CEZ ĎALŠIE APLIKÁCIE. Túto chybu spôsobujú aplikácie ako Facebook Messenger s chatovacími hlavičkami, či ďalšie tituly, vrátane Drupe, CleanMaster, Lux, Twilight, ... Popis riešenia na odstránenie chyby nájdete na stránkach portálu MojAndroid alebo SvetAndroida.

Chýba mi priehľadný widget. Dá sa to nejako vyriešiť?

Widgety (miniaplikácie) MxN, Udalosti a Myšlienky je možné nastaviť aj ako úplne priehľadné. Otvorte nastavenie widgetu ťuknutím na 3 bodky v pravom hornom rohu widgetu a v parametri Farba pozadia nastavte priehľadnosť na 100% (posuvník úplne doprava).

Aplikácia sa správa zvláštne
(napr. po aktualizácii Androidu alebo samotnej aplikácie)

Ak žiadne pokusy o umravnenie aplikácie nepomáhajú, vyskúšajte nasledovný postup:
- urobte si zálohu dát aplikácie
 (MENU - Záloha a obnova dát - Zálohovať dáta aplikácie - /storage.... - Zálohovať)
- odinštalujte aplikáciu
- zreštartujte zariadenie, alebo vypnite a zapnite, ak nemáte možnosť reštartovať
- nainštalujte aplikáciu (pri Pro verzii NEBUDETE musieť znovu platiť)
- obnovte dáta aplikácie zo zálohy
 (MENU - Záloha a obnova dát - Obnoviť dáta aplikácie - Pokračovať - /storage.... - Pokračovať - Obnoviť)

Ako sa môžem stať beta testerom

- spustite v mobile Obchod play a vyhľadajte aplikáciu Meniny a mená / Meniny a mená Pro
- na konci stránky aplikácie je rámček "Staňte sa beta testerom", v ňom ťuknite na tlačidlo CHCEM SA ZAPOJIŤ
- registrácia trvá pár minút
- znovu spustite Obchod play, ktorý hneď ponúkne aktualizáciu na beta verziu


Pro verziu mám kúpenú už dlho, aplikácia a mi však z ničoho nič prepla do režimu testovacej verzie

Aplikácia po istej dobe potrebuje znovu overiť licenciu. Zvyčajne to urobí bez povšimnutia obsluhy. Ak sa jej to ale nepodarí, postupujte nasledovne:
- overte, či máte v aplikácii Obchod Play nastavené rovnaké konto ako to, na ktoré ste zakúpili Meniny a mená Pro (otvorte MENU aplikácie a v jeho hornej časti je zobrazený zvolený účet)
- pripojte sa k Internetu
- spustite aplikáciu Meniny a mená Pro
- MENU - O aplikácii - podržte prst na čísle verzie a nasledujte pokyny
- ak je na widgetoch stále viditeľný vodoznak Free, ťuknite na dátum widgetu pre jeho manuálne obnovenie


Štvorcové widgety 1x1 a 2x2 nepasujú do mriežky obrazovky. Dá sa to nejako nastaviť?

Štvorcové widgety majú pevnú veľkosť, nakoľko nemajú možnosti konfigurácie, najmä nastavenie veľkosti písma. Rôzne zariadenia majú rôzne rozlíšenie obrazovky (dpi), launchery majú rozne mriežky obrazovky (4x4, 5x5,...), a tak je nemožné nastaviť pevnú veľkosť AppWidgetu tak, aby vyhovovala všetkým zariadeniam.
S uvedením verzie 4.0 som widgety 1x1 a 2x2 prerobil na prispôsobiteľnú veľkosť, ale po obrovskej vlne kritiky a žiadostiach používateľov, som ich musel vrátiť do aktuálnej podoby. Android totiž neumožnuje získať aktuálnu veľkosť AppWidgetu a podľa nej nejakým koeficientom prispôsobiť veľkosť písma na widgete.
Všetky Pro widgety, na rozdiel od štvorcových Free, pasujú do mriežky obrazovky a keď nevyzerajú podľa predstáv používateľa, môže si ich prispôsobiť.

Aplikácia má prístup k mojim kontaktom. Nemôže ich zoznam odoslať z môjho zariadenia?

Aby mohla byť aplikácia zmysluplne použiteľná, potrebuje pre svoju prácu oprávnenia, z ktorých niektoré umožňujú prístup k citlivým informáciám.

Oprávnenia aplikácie umožňujúce prístup k citlivým informáciám:
Kontakty - čítať kontakty
Úlohou aplikácie je vyhodnocovať meniny a narodeniny kontaktov v adresári. Bez oprávnenia čítať kontakty nie je možné túto úlohu zabezpečiť.
Úložisko / Fotky, média, súbory
Do pozadia widgetov MxN a Myšlienky je možné nahrať vlastný obrázok z úložiska. Funkcia zálohy a obnovy dát aplikácie ukladá/číta súbory so zálohou do/z úložiska.

Zhromažďovanie a zdieľanie informácií:
Aplikácia žiadne z uvedených citlivých údajov, ku ktorým má prístup, nijakým spôsobom nezhromažďuje a ani nikam neodosiela.

Aplikácia nemá žiadne povolenie, ktoré by jej umožnilo tieto údaje zo zariadenia odoslať !!!

Aplikácia má veľa nedostatkov

Recenzia V.Š.:
1) Ak omylom označím kontakt ako nesprávne nájdený, nepodarilo sa mi ho už priradiť naspäť k správnemu dátumu, pomohlo až premenovanie kontaktu
2) Chýba funkcia okamžitého načítania kontaktov, pokiaľ urobím zmenu v tel. zozname, chvíľu trvá, kým na túto zmenu reaguje aplikácia, nové pomenovanie sa cca po 10 minútach zjaví, ale ostane aj staré
3) Vyhľadávanie mien funguje iba podľa primárneho kalendára, keďže mám ČS kontakty a používam 2 kalendáre, musím napr. pri pridávaní aliasu prehadzovať kalendáre v nastavení
4) Nenájdený kontakt - minimálne jeden kontakt nefiguruje ani v prehľade udalostí a ani v nenájdených kontaktoch
5) Chýba funkcia editácie priradených menín respektíve pridanie aliasu podľa kontaktov,. Predstavoval by som si celkový náhľad kontaktov, kde by bolo vidieť, s akým dňom a v akom kalendári je párovaný, s možnosťou editácie párovania, respektíve pridania aliasu. Aplikácia nemá ani funkciu vzhľadania konkrétneho kontaktu, aby sa dalo skontrolovať, či má priradenie, resp. kam je priradený
6) Po prehodení primárneho a sekundárneho kalendára sa niektoré kontakty zjavia v nenájdených a pritom v náhľade na konkrétny deň figurujú

Odpovede:
ad 1) MENU - Nesprávne nájdené - u chybne priradeného kontaktu ikona troch bodiek - Vymazať záznam. Aplikácia nepriraďuje kontakty k dátumom, ale vyhľadáva pre mená konkrétnych dátumov kalendára kontakty, ktoré menám alebo aliasom vyhovujú.
ad 2) Android neoznamuje aplikáciam zmenu v adresári kontaktov, takže zoznamy menín nie je možné automaticky aktualizovať. Na zálozke KONTAKTY potiahnite prstom dole a zoznam sa aktualizuje. Na widgetoch tuknite na dátum widgetu a widget sa aktualizuje
ad 3) pri pridávaní aliasu ťuknite na záložke MENÁ na ikonu troch bodiek vpravo hore vedľa aktuálnych mien a doplňte alias pre príslušné meno. Vo verzii 4.19 bolo na karty MENÁ, KONTAKTY a VÝZNAM doplnené tlačidlo pre prepínanie medzi primárnym a sekundárnym kalendárom, čo uľahčí prácu so sekundárnym kalendárom aj vyhľadávanie v ňom
ad 4) táto situácia by nemala nastať, pošlite mi mailom meno kontaktu a to, aké kalendáre (primárny a sekundárny) máte nastavené. Otestujem a ak sa chyba potvrdí, opravím
ad 5) kontakty sa k menám nepriradzujú, takto moja alikácia nefunguje. Pre preverenie toho, či pre každý kontakt nájde meniny slúži práve vyššie spomínaná funkcia MENU - Nenájdené kontakty
ad 6) prosím uviesť konkrétny príklad, k uvedenej situácii by nemalo dôjsť. Ak dochádza, opravím.




Ak ste nenašli odpoveď na svoju otázku, napíšte nám ju:



Návrat na obsah